Vanliga frågor

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna om ditt boende. Skulle just din fråga inte finnas med bland dessa frågor är du välkommen att kontakta oss.

Fråga

Frågeställningar

Ingår vatten/el i hyran?

Vatten ingår i hyran, hushållselen gör det inte.

Jag ska flytta, hur lång uppsägningstid har jag?

Du måste säga upp din lägenhet minst tre månader innan det månadsskifte, då kontraktet ska upphöra. Om du vill flytta ut den 18 juni måste du alltså säga upp din lägenhet senast den 31 mars, eftersom ditt kontrakt då löper t.o.m. den 30 juni.

Kan jag betala med autogiro?

Nej, i dagsläget är inte det möjligt.

Vad händer om jag inte betalar i tid?

Du får då en påminnelse. Om betalningen fortfarande inte erläggs skickas ditt ärende vidare till inkasso.

Hur betalar jag hyran?

Hyran betalar du månadsvis och enklast via din internetbank till vårt bankgiro.

Kan jag få parkering i anslutning till min bostad?

Ja, det kan du.

Kan jag få garage i anslutning till min bostad?

Det finns garage i anslutning till vissa bostäder. Kontakta oss för mer information.

Får jag hyra ut min bostad i andrahand?

Kontakta oss.

Vad har jag för möjligheter till tv-tittande?

Samtliga bostäder har en anslutning till tv-antenn och digitala marknätet. Du kan med en vanlig fribox se på SVT1, SVT2, TV4, TV6, SVT24, SVTB (f.d. Barnkanalen), Kunskapskanalen, Aftonbladet TV och The Voice (se Teracoms hemsida för aktuellt utbud). Du kan enkelt utöka ditt kanalutbud genom att beställa ett programkort från Boxer.

Finns tillgång till tvättstuga?

I vissa fall finns tvättmaskiner installerade i bostäderna. Om din bostad inte har egen tvättmaskin, finns tillgång till tvättstuga.

Får jag tapetsera?

Kontakta oss för godkännande. 

Får jag bygga om?

Nej, det får du inte.

Finns möjlighet till bredband i era bostäder?

I de flesta bostäder finns möjlighet till bredband via telejacket, s.k. ADSL. Kontakta Telia för mer information om ADSL är möjligt i ditt fall. Bor du redan i en av våra fastigheter och har fast telefoni, kan du kontrollera direkt på Telias hemsida.

Vad gör jag om min spis/kylskåp m.m. går sönder?

Kontakta oss snarast så åtgärdar vi det.

Hur utbyggd är den kollektiva trafiken till och från Molkom?

Det går dagtid minst en buss till/från Karlstad i timmen. Busstrafiken drivs av Värmlandstrafik.

Falkenbostäder Kb., Bäckgatan 4, 660 60 Molkom, tel 0553-100 78, fax 0553-100 88
Copyright © Falkenbostäder Kb. 2014 Logga in